lauantaina, toukokuuta 20, 2006

Työhaastattelu!

Puolitoista viikkoa sitten olin työhaastattelussa Opasmedia yrityksessa. Marraskuusta 2005 aina silloin tällöin olen ollut yhteydessä tähän yrityksen. Sitä oli tullut suosikki mahdollinen työpaikani. Viime aikoina soitin sinne joka viikko kunnes pääsin haastatteluun. Oli poikeuksellinen haastattelu tilanne verratuna kaikki muihin, missä aikaisemmin olen ollut. Minua nuorempi, rento ja tosi mukava kaveri, haastattelija ja todella inhimillinen kohtelu. Hetken unohdin että olen ulkomaalainen. Minusta tuntui että hän aidosti arvostaa minun osaamistani ja kentiäs olen vahva ehdokas päästä töihin. Nyt perjantaina (19.05.) sama kaveri, soitti kuten oli luvannut. Valitettavasti en saanut sitä paikka. Hän sanoi että "sinua selvästi vahvempi ehdokasti on ollut suomen kielen kannalta, mutta sinä olet mielenkiintoinen tapaus näillä vahvuksilla mitä sinulla on". Lupasi ottaa yhteyttä, tarvittaessa. Harmitti mieltä kovasti kun en päässyt, mutta aina tulen muistamaan todella kaunista ja reilu kohtelua, mitä sain niin nuorelta suomalaiselta mieheltä. Ja toivottavsti tulevaisuudessa saan mahdollisuuden päästä saman yrityksen töihin.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Toivottavasti onnistaa paremmin ensi kerralla! Älä masennu! :)

Anonyymi kirjoitti...

Hyvähyvä, että olet itsepintaisesti ollut yhteydessä työnantajaan, ja tuohan oli todella kannustava kokemus haastattelusta, vaikkei nyt suoraan työtä vielä poikinut. Onneä työnhakuun jatkossa!