keskiviikkona, huhtikuuta 05, 2006

Suursiivous


Viime päivinä on satanut ylhältä pilveistä, mitä sattu. Välillä vettä, välillä vesi ja lumi sekaan ja joskus ihan epämuoiset lumi-hiutalet. Lumi sato on hurmaava etenkin kun on sumuinen ilma. Mutta vaikka kuinka hienoa lunta olisikaan heti kun saapuu maahaan saman tie sulaa ja lisää kuraa. Maa on lämmennyt kvän merkeissä ja ei enää ottaa vastaan mielelään lunta. Näköjen tuolla ylhällä on meneillä kevät suur sivous ahkerasti. Lumi varastot tyhjennetään ja jopa näkymättömät pölyt nurkista ajataan pois ja ne laskutuvat meidän päähään. Sillä valmistaudutaan parhaimmillaan kohti kesää, toisen sanojen ikivanha aurinkon vierailu rituaali. Toivomus olisi se että aurinko viihtyisi mahdollisesti monta kuukautta täällä maapallon pohjoisen seudulla.
Ympäri maailma ihmiset myös ryhtyvät kodin suursiivouksiin ja jopa jokut suomalaisten vaimojen liika ahkeruudesta jotkut perheet ovat jo tehneet kevän siivousta.
Jos tarkka muistaan oli jo kulunut kaksi vuotta siitä että olin asunut Suomessa ja samassa asunnossa ei kertaakaan ikkunoita ei pestyy. Minun suomalainen mies ystäväni joka kertaa kun tuli käymään katsoi ikkunoihin ja sitten ihan reipan suomalaisen kohteljan tyylin ehdotti että meidän täytyy joskus pestää nämä ikkunat. Olin nähnyt kun naapurit silloin tällöin pesivät ikkunoita mutta luulen että ei koskee minun sama sääntö. Vihdoin ystäväni pakotti minun menemään kauppaan ja ostettiin tarvikkeet ja ensimäistä kertaa itse pesi niitä samalla kun näytti kuinka homma tehdään.
”Olkaa hyvää ja Älköön luulkoon että olen todellinen sotkuinen ja likainen mies, päin vastoin olen liian tarkka puhtauden ja paikoien kunnossa pitäminen”
(kuva on BBC sivuilta)

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ei kannata ottaa stressiä kevätsiivouksesta tai varsinkaan ikkunoiden pesusta. Minun mielestäni riittää hyvin, jos pesee ikkunat kahden vuoden välein. Tosin se tietysti vähän riippuu siitäkin, millaisessa paikassa asuu eli kuinka likaisiksi ikkunat tulevat.

Anonyymi kirjoitti...

Good design!
[url=http://pvrdqvda.com/tzug/xdbj.html]My homepage[/url] | [url=http://asvtyzmy.com/aaoj/ralp.html]Cool site[/url]

Anonyymi kirjoitti...

Well done!
My homepage | Please visit

Anonyymi kirjoitti...

Good design!
http://pvrdqvda.com/tzug/xdbj.html | http://velfsenl.com/ndyt/ydgd.html