torstaina, maaliskuuta 30, 2006

Uusi Kansalainen




***Sain Suomen kansalaisuuden***

Mietin siitä, että mitä merkitse minulle Suomen kansalaisuus? Mitä muutosta minun pitää tehdä itsessäni tästä etenpäin? Miten se vaikuttaa kokonaisuuttan katsoen minun elämälle?

Toki se tuntuu tosi mukavamalta kun sain Suomen kansalaisuuden ja se merkitse paljon minulle. Kunnioitan sitä ja kiitollisuuden tunne että sain tämän edun. Paperissa olen Suomalainen mutta todellisuudessa olen sama ihminen, joka oli ennenkin.

Mutta uutena kansalaisena koko kansan edessä niin tahdon:
Tahdon olla hyvää ja arvollinen kansalainen
Tahdon syödä edelleen perunalaatikko, markkara(kabanossi original)
Tahdon pidä yllä saunomista yhden kaljan seurassa mutta en lupaa avantoa
Tahdon joku kerta juoda Koskenkorva vaikka lempijuomani on Finlandia Vuodka ja CHATEAU SÉNILHAC Ranskalainen punaviini
(muuten nyt sain tietää että "Eteläpohjanmaalla sijaitseva Koskenkorva on 3000 asukkaan kylä"!)
Tahdon edelleen harrastaa luistelua ja kannustaa kansaliset myös siihen. (muuten olen oppinut aika hyvin luistelua, mutta ei vielä yhtä hyvin kuin oikea kansalainen)
Tahdon edestyä suomen kielessä ja samalla kehittä suomalaisuutta kärsivällisyyttä samalla
Tahdon .....

Kaikken, mitä olen saanut elämässäni, niiden eteen olen nähnyt paljon vaivaa. Aina kantapään kautta minun pitää oppia uusia asioita.
Sen tiedän että on aina minulla viisastumisen varaa ja myös oppia uusia asioita.
Muutetaan, mitä on mutettava. Tämä vaihe merkitsee minulle uusi vaihe elämässäni.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onneksi olkoon! Olet nyt suomen kansalainen, mitenkä se vaikuttaa elämääsi? Menetkö armeijaan, äänestätkö vaaleissa?

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä, onneksi olkoon - ja toivotan jaksamista !

Ulkomaalainen kirjoitti...

Moi/Moro
Kiitos tekosyy
Kiitos tommie
Kiitos penny
Se että miten on vaikuttabut elämääni? Epäilemättä tosi paljon vaikuttaa elämääni esimerkiksi työpaikaan ja moni muihin asioihin. Vaikka ulkonäkö on edelleen "ULKOMAALAINEN" mutta paperissa Suomalaisuus kertoo paljon minusta viranomaisille ja työnantaijlle. joskus tulevaisuudessa jos tulee eteen tilannetta niin esimekkinä voin täällä kertoa.
Jos oikein olen ymmärtänyt en menee armeijaan mutta en koskaan olekaan kysynyt tätä asiaa, pitää kysyä poliisilaitokselta. Minulla on oikeus äänestää jos itse äänestän.

Kiitos penny, nimittäin minulla on tulevaisuudessa joitakin suunnitelmia, kirjoittaa ahkerammin ja syvällisemmin Ulkomaalaisen ilmapiirista Suomessa. Sen tähden haluan syventyä entistä enemmän suomen kieleen. Saa nähdä miten käy.

Ulkomaalainen kirjoitti...

ISOT SUOMALAISET kiitokset sinulle emmi

Anonyymi kirjoitti...

Good design!
[url=http://ftwxcwyi.com/jdlh/hkgk.html]My homepage[/url] | [url=http://ofhnfjfa.com/kvcl/duoy.html]Cool site[/url]

Anonyymi kirjoitti...

Good design!
My homepage | Please visit

Anonyymi kirjoitti...

Good design!
http://ftwxcwyi.com/jdlh/hkgk.html | http://totybsms.com/vqhl/seqz.html