tiistaina, tammikuuta 30, 2007

Pakoon

mitä maksaa kuolemaa?
miten muka sen kirjoitetaan?
"se oleskeli ihan meidän naapurissa monta vuotta
emmekä koskaan osanut sitä valittaa", joku sanoi,
"jopa oli eilen meillä vieraana", toinen sanoi.
miksi, mistä nämä kaikki kärsimykset?
jossain nähdään unta levästä
toisaalla katsotaan leffaa
ja
jälkiruokasi syödään jätskiä.

en halua oppia lukemaan pyhää kirjasi,
sinäkin olit lukenut sen, jo,
anna minun rakastaa siskoni ja äitini.

olet itse kuoleman orjaa
olet lopulla tuomittu kuolemaan.

minä olen vain lapsi
et voi muuta minut
sinä tottelet isäntäsi vain,
oi sinä julmaa.

anna minun olla itseäni
anna minulle pyyhekumi, haluan pyyhiä kuoleman pois meidän seinistä.
Minä haluan pois tästä painjaisesta,
anna minun paeta, älä ammu minut takaa.

Ei kommentteja: