sunnuntaina, kesäkuuta 10, 2007

Muutto Helsinkiin!

Maaliskuun viimeisena päivänä muutin Helsinkiin. Monet ovat kysyneet miksi muutit? Oliko joku syy?...
Etenkin viime marraskuust lähtien etsin syitä siihen, miksi olen niin sinnikkäästi pysynyt Tampereella? Kun tuttavat mualta tampereelta kysyivät onko Tampere paras paikka? Vastasin niille että inhoan Tamperetta, mutta en kykene jättää sitä. En ymmärtänyt minun ja Tampereen välinen salarakkautta. Muutin en sen takia että olisin ihan loppunut. Muutin en sen takia että joku loukkasi minua. Enkä sen takia että olisin masentunut.
Tiedäthän että olen Ulkomaalainen, ja senkin Tampereella (Pirkanmaalla) se on edelleen anteeksiantamaton rikos. Tampereella ei ole olemassa hyvä tai paha ulkomaalainen, ei ahkera ja laiska, Ulkomaalainen on muukalainen ja hänesta on pysyttävä erossa. Jos kyllästyt hämeen kadulla ei sinulla ole muuta paikka mennä kuin Hämeenkatua.
Muutin, koska en halunut enempää yrittää toteuttamaan toiveitani. Vasta kun olit toipunut epäonnistumisen tappiosta oli uusi haaste edessä, vaikka enää uutta kokemusta ei tullutkaan edellisesta. Jälleen nousu kohti uusi yrittämistä, ja silloin samalla oli varuduttava tappioon aivan varmasti. Muutin koska en enää halunut antaa enempää mahdollisuutta Tampereelle pilata Minun elämäni mahdollisuudet.
Tilanne oli kypsä ja ajoitus täydellinen muuttoon. Työnantaja Helsingistä soiti ja samalla viikolla työhaastattelu ja sitä seuraavalla viikolla muutto Helsinkiin.
Olen Onnellinen, ja tässä väliin harvoin on tullut mieleen aihetta miettiä että olen Ulkomaalainen. "Ethän Sinä Olekaan Ulkomaalainen", Aleksi huomauti.
***Muistathän Vilkaista Toinen Blogiani " Andiafinn", se on myös päivitetty***

1 kommentti:

any kirjoitti...

Hienoa, että pääsit uusiin ympyröihin. Helsinkikin on pieni, mutta sentään vähän värikkäämpi paikka. Aucklandissa on tottunut kulttuurien kirjavuuteen, se ei ole kenellekään mikään juttu vaan jotenkin sen jo sivuuttaa tutustuessaan, varsinkin jos kielitaito on sillä tasolla että ymmärtää toisiaan. Ja sullahan tuo suomi luistaa...

Hieno runo muuten tuossa viimeisimmässä postauksessa. Kiitos!